viernes, 1 de abril de 2011

La Casella-Ratlla-Alt de les Creus-Font del Garrofer

Aquest entrenament va dedicat als meus amics del grup Preparats Martínez que es van riure de gana perquè deien que les fonts de la Casella no tenien aigua quan jo els havia dit que si. Com veureu en els documents gràfics, totes tenien molta aigua.
Començe l'entrenament en el mateix lloc que l'última vegada que vaig estar per açí amb el meu amic Alfredo, però la ruta d'avui serà un poc més llarga ja que arribaré a l'alt de les Creus de Tavernes.
 
Estic pujant 40' seguits amb un desnivell considerable fins arribar al pic del Ratlla, que és el més alt de la Casella. Dalt del pic es pot veure el poble d'Almussafes ( encerclat amb rotulador grog).
15' més i arribe al puntal del Massalari amb unes vistes expléndides i àmplies de la Costa de Cullera.
En uns 15' més em plante en la font de la Sangonera amb un aigua freda i bona i abundant.
Des de la font de la Sangonera comença una forta pujada fins arribar al punt més distant de la ruta que és l'alt de les Creus, al costat de Tavernes. Em costa uns 20' més.
Les vistes segueixen acompanyant i hi ha una magnífica panoràmica del poble de Tavernes.
 
Des de l'alt de les Creus toca tornar pel mateix lloc fins agafar una pista que ens portarà a la font del Barber, possiblement la font en pitjor estat de totes les de la Casella. Però així i tot, també, té aigua i encara que hi ha un cartell molt gran que diu que no es pot beure, jo ,com que sóc de poble i no puc veure una font al camp sense tastar l'aigua que brolla, pegue una bona glopada i ompli la botella. També està fresca.
Des de la font del Barber a la font de la Sangonera, baixe pel barranc per fer treballar els adductors que són els que més se carreguen en les curses de muntanya. El barranc com veieu és molt tècnic.
Arribe a la font del Garrofer i torne a omplir el bidó, encara que ja sols resten menys de 2 km per arribar al cotxe i per pista en bon estat.
Espere que amb aquestes imatges pugau creure (els Preparats Martínez) que les fonts de la Casella porten aigua si plou amb una certa continuïtat.
Aquesta és la ruta que he fet. En total uns 18 km amb prop de 1200 m de desnivell acumulat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario